Yunus Emre - Türk Büyükleri Nedir? Yunus Emre - Türk Büyükleri Ne demektir? Yunus Emre - Türk Büyükleri Yazılı İçerikler Bulundu? Yunus Emre - Türk Büyükleri Aradığınız İçeriklerle İlgili Yunus Emre - Türk Büyükleri Kunuları Bulundu. Lütfen Göz Atınız .
Yunus Emre - Türk Büyükleri Fiyat listesi
Yunus Emre - Türk Büyükleri
Büyük halk şairi ve mutasavvıfı olan ve şiirleri Türk halkının yüzyıllar boyu mânevi besin kaynağı olan Yunus Emre'nin hayatı efsânelerle doludur. O, ne zaman yaşamış, nerede yaşamış ve ne zaman ölmüştür; bunlar kesin olarak belli değildir. Bolu veya Sivrihisar'da doğduğu rivayet edilir.
Yunus'un ümmî yani hiç okumamış olduğu rivayeti meşhurdur. Düzenli bir eğitim görmediği yazılarındaki dil hatalarından da çıkarılabilir. Ancak eserleri okunduğuna, onu cahil saymaya imkan olmadığı anlaşılır. Yazıları pek çok şey bildiğini, zamanının kıymet hükümlerini, inanış tarzlarını pek iyi kavradığını gösterir. Şiirlerinde dilce ve fikirce anlaşılmayan, izaha muhtaç parçalar mevcuttur. Fakat içlerinde pek açık, gayet doğal, özellikle düşündürücü olanları çoktur. Yunus şiirleriyle, ilâhileriyle, efsâneleriyle Türk halkının yüzyıllarca hâfızasında yer etmiş, dilinde canlanmış, ruhunda yaşamış ve göz yaşlarında akmıştır.Yunus Emre, büyük, engin ve içten bir halk şâiridir. O, temiz bir Türkçe ile halka Allah sevgisinin erişilmez heyecanını duyurmağa uğraşmış ve bunda da başarılı olmuştur. Ona göre, tabiatta her şey Allah'ı aramakta ve Allah'ı anmaktadır.
Yunus'ta derin bir tasavvuf kültürü görülür. O, Oğuz lehçesinin en güzel eserlerini vererek Türk halk dilini edebi bir dil durumuna getirdi. Yaşadığı dönemde Farsça edebî dil, Arapça ise ilim dili idi. Yunus Emre, sade ve basit bir dille ilâhî düşüncelerin en güzel anlatımını verdi.
Benim burda kararım yok,Ben burdan gitmeye geldim.Bezirgâmım metaım çokAlana satmaya geldim.
Ben gelmedim dava içinBenim işim sevgi içinDostun evi gönüllerdirGönüller yapmaya geldim.
diyen, gönüller ikliminin güneşi, büyük âşık Yunus Emre için yazılanlar diziye gelmez, koca bir kütüphaneyi doldurur. Aslında o yüzyılları kucaklar. Yüzyıllar onu söyler, seven ve sevilen gönüller, yüzyıllardır onu söyleşir. O, yüzyılların, âşk yüklü dertli dolabıdır inleyen...
Benim adım dertli dolapSuyum akar yalap yalapBöyle emreylemiş çalapDerdim vardır inilerim.
Suyum alçaktan çekerim,Dönüp yükseğe dökerim,Görün ben neler çekerimDerdim vardır inilerim.
Yunus Emre'nin yaşadığı devir, Anadolu'nun içine dönük, umutsuz, bezgin bir dönemidir. Moğol akınları karşısında yenik düşen Anadolu Selçuklu Devleti, Türkmen Boylarının ikide bir ayaklanmasıyla tümden güçsüz kalmış, halktan koparak, kendi derdinde, kendi yaşantısını sürdürme çabasına düşmüştür. Üst üste gelen kıtlık ve sürekli kuraklıklar, bitkin ve ezik halkın yaşama umudunu kırmıştı.Halk, gerçek mutluluğun ölümden sonra var olacağını, bu geçici dünyada, arı-duru bir gönülle Tanrıya yönelmeyi. telkin eden mutasavvıf şeyhlerin çevresinde küme küme toplanmıştır. Yunus, bu ortamda, bir aşk ve sevgi güneşi olarak Anadolu'da doğmuş, umutsuzlara umut vermiş, Anadolu'nun gönlü ve dili olmuştur.
Dağlar ile taşlar ileÇağırayım Mevlâm seniSeherlerde kuşlar ileÇağırayım Mevlâm seni.
Çeşitli söylentiler, Yunus Emre'nin yaşantısına renk katar. Bir kıtlık günü Hacı Bektaş-ı Velî'nin dergâhına varmış, buğday istemiş. Ona, buğday yerine "himmet" teklif edilmiş. "Hayır, demiş buğday isterim." Çuvallarını buğdayla doldurmuşlar. Köyüne dönerken yarı yolda aklı başına gelmiş. Geri dönerek Hacı Bektaş'tan "erenler himmeti" dilemiş. "Senin kısmetin Taptuk Emre'dedir" demişler ve Taptuk Emre'ye ısmarlamışlar.
Yunus, tam kırk yıl Taptuk Emre'nin Dergâhı'na odun taşımış. "Taptuk Dergâhı'na odunun eğrisi bile gerekmez" diyerek, kırk yıl tek bir eğri odun getirmemiş. Sonunda, muradına ermiş ve kendisine izin verilmiş.
Dirildik pınar olduk,İrkildik ırmak olduk,Aktık denize daldık,Taştık Elhamdülillâh.
Taptuğun tapusunda,Kul olduk kapısında,Yunus miskin çiğ idikPiştik Elhamdülillâh.
diyerek, diyar diyar dolaşmış, içinde yanan ateşin közüyle, şiirler söylemeğe başlamış.Bundan sonra, Yunus'un gönlünde ilâhî aşk'tan başka bir şeye yer yoktur artık. Bu aşkın potasında yanıp yakılmakta, bu yanışın iniltileri Yunus'u ozanlaştırmaktadır.Artık Yunus yok, ortada aşk var, aşkın terennümleri var. Yunus, bu aşk harmanında savrulan buğday taneleri gibi estikçe aşk, döküldükçe aşk:
Aşkın aldı benden beniBana seni gerek seniBen yanarım dün'ü günüBana seni gerek seni Ne varlığa sevinirimNe yokluğa yerinirimAşkın ile avunurumBana seni gerek seni...
Yunus Emre, Anadolu'da doğan, yine Anadolu'da batan bir tasavvuf güneşidir. Yaşadığı çağda Türkçe bir kenara itilmiş, hor görülmüşken, Yunus, Türk dilini, bütün incelik ve güzellikleriyle sırtlamış, ayağa kaldırmış, kendinden sonra gelen ozanlara öncülük etmiştir.
Yunus Emre'nin dili, Anadolu'nun öz dilidir. Anadolu Türklüğünün yüreği Yunus'ta çarpar, bu yürek, tüm kükrekliğiyle Yunus'ta dile gelir :
Gönlüm düştü bu sevdayaGel gör beni aşk neylediBaşımı verdim kavgayaGel gör beni aşk neyledi.
Ben ağlarım yana yanaAşk boyadı beni kanaNe âkilim ne divâneGel gör beni aşk neyledi.
Yunus Emre'nin bilinen iki eseri vardır. Biri, Risaletü'n-Nushiyye ya da (Öğüt Risalesi) adıyla aruz ölçüleri içinde yazılmış, tasavvufî, ahlâkî, dinî bir eserdir. Ötekisi ise, asıl büyük şiir gücünü yansıtan Dîvân'ıdır.
Son araştırmalara göre, Yunus Emre, 1321 yılında, yetmiş yaşlarında olduğu halde, hayata gözlerini kapamıştır. Porsuk suyu ile Sakarya'nın birleştiği yerde bir zaviyesi olduğu ve oraya gömüldüğü rivayetler arasındadır. Bursa'da gömülü olduğu da söylenir.
Erzurum'daki Tuzcu Köyü yakınında, Manisa'nın Salihli ve Kula kazaları arasındaki Emre Köyü'nde, Keçiborlu Kasabası civarındaki bir köyde Yunus Emre'nin mezarı diye gösterilen yerler varsa da onun asıl mezarının neresi olduğu bilinmemektedir.
UNESCO, 1971-1972 yılını bütün dünyada Yunus Emre Yılı olarak kabul etmiştir.
www.elabayrak.com tıklayarak görebilirsiniz
www.elabayrak.com
Büyük halk şairi ve mutasavvıfı olan ve şiirleri Türk halkının yüzyıllar boyu mânevi besin kaynağı olan Yunus Emre'nin hayatı efsânelerle doludur. O, ne zaman yaşamış, nerede yaşamış ve ne zaman ölmüştür; bunlar kesin olarak belli değildir. Bolu veya Sivrihisar'da doğduğu rivayet edilir.
Yunus'un ümmî yani hiç okumamış olduğu rivayeti meşhurdur. Düzenli bir eğitim görmediği yazılarındaki dil hatalarından da çıkarılabilir. Ancak eserleri okunduğuna, onu cahil saymaya imkan olmadığı anlaşılır. Yazıları pek çok şey bildiğini, zamanının kıymet hükümlerini, inanış tarzlarını pek iyi kavradığını gösterir. Şiirlerinde dilce ve fikirce anlaşılmayan, izaha muhtaç parçalar mevcuttur. Fakat içlerinde pek açık, gayet doğal, özellikle düşündürücü olanları çoktur. Yunus şiirleriyle, ilâhileriyle, efsâneleriyle Türk halkının yüzyıllarca hâfızasında yer etmiş, dilinde canlanmış, ruhunda yaşamış ve göz yaşlarında akmıştır.Yunus Emre, büyük, engin ve içten bir halk şâiridir. O, temiz bir Türkçe ile halka Allah sevgisinin erişilmez heyecanını duyurmağa uğraşmış ve bunda da başarılı olmuştur. Ona göre, tabiatta her şey Allah'ı aramakta ve Allah'ı anmaktadır.
Yunus'ta derin bir tasavvuf kültürü görülür. O, Oğuz lehçesinin en güzel eserlerini vererek Türk halk dilini edebi bir dil durumuna getirdi. Yaşadığı dönemde Farsça edebî dil, Arapça ise ilim dili idi. Yunus Emre, sade ve basit bir dille ilâhî düşüncelerin en güzel anlatımını verdi.
Benim burda kararım yok,Ben burdan gitmeye geldim.Bezirgâmım metaım çokAlana satmaya geldim.
Ben gelmedim dava içinBenim işim sevgi içinDostun evi gönüllerdirGönüller yapmaya geldim.
diyen, gönüller ikliminin güneşi, büyük âşık Yunus Emre için yazılanlar diziye gelmez, koca bir kütüphaneyi doldurur. Aslında o yüzyılları kucaklar. Yüzyıllar onu söyler, seven ve sevilen gönüller, yüzyıllardır onu söyleşir. O, yüzyılların, âşk yüklü dertli dolabıdır inleyen...
Benim adım dertli dolapSuyum akar yalap yalapBöyle emreylemiş çalapDerdim vardır inilerim.
Suyum alçaktan çekerim,Dönüp yükseğe dökerim,Görün ben neler çekerimDerdim vardır inilerim.
Yunus Emre'nin yaşadığı devir, Anadolu'nun içine dönük, umutsuz, bezgin bir dönemidir. Moğol akınları karşısında yenik düşen Anadolu Selçuklu Devleti, Türkmen Boylarının ikide bir ayaklanmasıyla tümden güçsüz kalmış, halktan koparak, kendi derdinde, kendi yaşantısını sürdürme çabasına düşmüştür. Üst üste gelen kıtlık ve sürekli kuraklıklar, bitkin ve ezik halkın yaşama umudunu kırmıştı.Halk, gerçek mutluluğun ölümden sonra var olacağını, bu geçici dünyada, arı-duru bir gönülle Tanrıya yönelmeyi. telkin eden mutasavvıf şeyhlerin çevresinde küme küme toplanmıştır. Yunus, bu ortamda, bir aşk ve sevgi güneşi olarak Anadolu'da doğmuş, umutsuzlara umut vermiş, Anadolu'nun gönlü ve dili olmuştur.
Dağlar ile taşlar ileÇağırayım Mevlâm seniSeherlerde kuşlar ileÇağırayım Mevlâm seni.
Çeşitli söylentiler, Yunus Emre'nin yaşantısına renk katar. Bir kıtlık günü Hacı Bektaş-ı Velî'nin dergâhına varmış, buğday istemiş. Ona, buğday yerine "himmet" teklif edilmiş. "Hayır, demiş buğday isterim." Çuvallarını buğdayla doldurmuşlar. Köyüne dönerken yarı yolda aklı başına gelmiş. Geri dönerek Hacı Bektaş'tan "erenler himmeti" dilemiş. "Senin kısmetin Taptuk Emre'dedir" demişler ve Taptuk Emre'ye ısmarlamışlar.
Yunus, tam kırk yıl Taptuk Emre'nin Dergâhı'na odun taşımış. "Taptuk Dergâhı'na odunun eğrisi bile gerekmez" diyerek, kırk yıl tek bir eğri odun getirmemiş. Sonunda, muradına ermiş ve kendisine izin verilmiş.
Dirildik pınar olduk,İrkildik ırmak olduk,Aktık denize daldık,Taştık Elhamdülillâh.
Taptuğun tapusunda,Kul olduk kapısında,Yunus miskin çiğ idikPiştik Elhamdülillâh.
diyerek, diyar diyar dolaşmış, içinde yanan ateşin közüyle, şiirler söylemeğe başlamış.Bundan sonra, Yunus'un gönlünde ilâhî aşk'tan başka bir şeye yer yoktur artık. Bu aşkın potasında yanıp yakılmakta, bu yanışın iniltileri Yunus'u ozanlaştırmaktadır.Artık Yunus yok, ortada aşk var, aşkın terennümleri var. Yunus, bu aşk harmanında savrulan buğday taneleri gibi estikçe aşk, döküldükçe aşk:
Aşkın aldı benden beniBana seni gerek seniBen yanarım dün'ü günüBana seni gerek seni Ne varlığa sevinirimNe yokluğa yerinirimAşkın ile avunurumBana seni gerek seni...
Yunus Emre, Anadolu'da doğan, yine Anadolu'da batan bir tasavvuf güneşidir. Yaşadığı çağda Türkçe bir kenara itilmiş, hor görülmüşken, Yunus, Türk dilini, bütün incelik ve güzellikleriyle sırtlamış, ayağa kaldırmış, kendinden sonra gelen ozanlara öncülük etmiştir.
Yunus Emre'nin dili, Anadolu'nun öz dilidir. Anadolu Türklüğünün yüreği Yunus'ta çarpar, bu yürek, tüm kükrekliğiyle Yunus'ta dile gelir :
Gönlüm düştü bu sevdayaGel gör beni aşk neylediBaşımı verdim kavgayaGel gör beni aşk neyledi.
Ben ağlarım yana yanaAşk boyadı beni kanaNe âkilim ne divâneGel gör beni aşk neyledi.
Yunus Emre'nin bilinen iki eseri vardır. Biri, Risaletü'n-Nushiyye ya da (Öğüt Risalesi) adıyla aruz ölçüleri içinde yazılmış, tasavvufî, ahlâkî, dinî bir eserdir. Ötekisi ise, asıl büyük şiir gücünü yansıtan Dîvân'ıdır.
Son araştırmalara göre, Yunus Emre, 1321 yılında, yetmiş yaşlarında olduğu halde, hayata gözlerini kapamıştır. Porsuk suyu ile Sakarya'nın birleştiği yerde bir zaviyesi olduğu ve oraya gömüldüğü rivayetler arasındadır. Bursa'da gömülü olduğu da söylenir.
Erzurum'daki Tuzcu Köyü yakınında, Manisa'nın Salihli ve Kula kazaları arasındaki Emre Köyü'nde, Keçiborlu Kasabası civarındaki bir köyde Yunus Emre'nin mezarı diye gösterilen yerler varsa da onun asıl mezarının neresi olduğu bilinmemektedir.
UNESCO, 1971-1972 yılını bütün dünyada Yunus Emre Yılı olarak kabul etmiştir.
www.elabayrak.com tıklayarak görebilirsiniz
www.elabayrak.com
Yunus Emre - Türk Büyükleri Fiyat listesi
Benzer Ürünlerimiz
- Gümüştuğ
- Kuşadası Belediyesi Tekli Masa Bayrağı
- Kahramanmaraş Türkoğlu Turgut Reis Çok Programlı Anadolu Lisesi Flaması
- voleybol L Masa Flaması
- Basansarnıç Köyü Yelken Bayrağı
- El Kurutma Makinesi Plaj Bayrağı
- Karaman Evden Eve Nakliye Dubalı Bayraklar
- 57 Metre Sabit Makaralı Krom Bayrak Direği Üretimi ve satışı
- Evrencik
- Arapsuyu Plaj Bayrakları
- Düğün Videosu Dükkan Önü Bayrakları
- Kagem Kadın Aile ve Gençlik Merkezi Üçgen Bayrak ve Flamalar
- Zetor Yatay Çekilen Flamalar ve Bayraklar
- Bahşılar Bayrakçı Bayrak imalatı ve satışı afiş Dijital Baskı
- Malören
- Gevrek Plaj Bayrağı
- mahalle muhtarı afişleri yaptır
- Günay Yastık
- İzmir Konak Konak Kahramanlar Mustafa Öğütveren İlkokulu Flaması
- belediye başkanı seçimleri adayı afişleri ölçüleri
- Merzifon Belediyesi Orta Boy Reklam Dubası
- Shop Olta Bayraklar
- Erenler Köyü Plaj Bayrağı
- Özbekistan T Özel Masa Bayrağı
- Kanatgeren
- Spor istanbul Afiş ve Pankartlar
- Ankara Keçiören Aktepe Şehit Köksal Kaşaltı Anadolu Lisesi Flaması
- Amilcar Oltalı bayraklar
- Tekirova Oltalı bayraklar
- American Medical Association Tekli Masa Bayrağı
- Hoosier Scout Oltalı bayraklar
- Şık Şık
- Altus Orta Boy Reklam Dubası
- Alman Türkleri Bayrağı Alman Türkleri Bayrakları
- Elazığ Baskil Kadıköy Bedriye Çetinkaya Anadolu Lisesi Flaması
- Emlak Konut Tekli Masa Bayrağı
- 1 Metre Galvaniz Bayrak Direği Üretimi
- Çay Süzgeci Reklam Bayrakları
- Gıda Satış Yelken Bayrağı
- Araban Pankart
- Baskılı Reklam Dubası Ölçüleri
- 2019 belediye seçimi adaylığı afişi ebatları
- Bağköy
- Çorakyüzü
- Ankara Sanayi Odası Yastık
- Karkın Boyu Gönder Flaması ve Bayrakları
- Fenton Plaj Bayrakları
- Kırklarelispor Yatay Çekilen Flamalar ve Bayraklar
- Krom Salon Makam Bayrak Direkleri Satış Fiyatı
- Çankırı Kızılırmak Hacılar İlkokulu Flaması
- Manisa Büyükşehir Belediyespor İpe Dizili Flamalar ve Bayraklar
- Maltepe Doğuş Spor Çerçeveli Resimler
- Ses Dubalı Bayraklar
- İzmir Buca Karacaağaç Türk Kadınlar Konseyi İlkokulu Flaması
- Brunei Saçaklı Takdim Flamaları
- İzmir Kemalpaşa Kemalpaşa Nazarköy Şehit Hasan Alkan İlkokulu Flaması
- Yahyalı Ticaret Odası Masa Örtüsü
- Harita Genel Müdürlüğü 2 li Masa Bayrağı
- Belko T Masa Flaması
- 19 Metre Galvaniz Bayrak Direği Tasarımı
- Adana Tufanbeyli Cumhuriyet İlkokulu Flaması
- Canfidan Bayrak
- Ardahan Göle Şehit Er Cevdet Çelenk İlkokulu Flaması
- Edirne İpsala İpsala Atatürk Ortaokulu Flaması
- Aslıhan
- İstanbul Okan Üniversitesi L Masa Flaması
- 20x30 Elde Sallamalı Trabzonspor Bayrağı
- Taşyuva
- 15 Metre Sonsuz Döner Sistem Metal Bayrak Direği Toptan Alım
- Kaleevci Bayrakçı Bayrak imalatı ve satışı afiş Dijital Baskı
- Tepepınar
- Yaltır Bayrak
- Danamandıra Köyü Olta Bayrakları
- Turkcell Orta Boy Reklam Dubası
- Mgk L Masa Flaması
- Avize Bayrağı
- Pirelli Afiş ve Pankartlar
- Bolu Mudurnu Mudurnu Çok Programlı Anadolu Lisesi Flaması
- Taiwan Dükkan Önü Bayrakları
- Dilşeker Bayrakçı Bayrak imalatı ve satışı afiş Dijital Baskı
- Paşaçiftliği
- Dalga Sörfü Banner Roll Up
- Yılbaşı Reklam Bayrakları
- Yukarıardıç Bayrakçı Bayrak imalatı ve satışı afiş Dijital Baskı
- Kocaeli Lokanta Dubalı Bayraklar
- Okul Tören Direk Hamayılı Satış
- Botsvana Kırlangıç Flama Bayrak
- Menemen Belediyespor Saçaklı Takdim Flamaları
- Cambodia Plaj Bayrakları
- Bolu Mudurnu Yazılar Ortaokulu Flaması
- Tataristan Cam Sticker Etiket Tataristan Cam Yapışkanı Tataristan Cam Yazısı
- Tbmm 100.Yılı Konvoy Flaması
- Sakarya Kombi Servisi Olta Bayrakları
- Kırcasalih Dükkan Önü Bayrakları
- Etimesgut Belediyespor Tekli Masa Bayrağı
- belediye başkanlığı seçimi adayı pankartları ebatı
- İstanbul Sanayi Odası Masa Örtüsü
- İstanbul Gaziosmanpaşa Gazikent İlkokulu Flaması
- 39 Metre Sonsuz Döner Sistem Krom Bayrak Direği Bul
- Hitachi Servisi Yol Bayrakları